Happy newyear!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu Happy newyear!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu

Happy newyear!!

Door: Madelein

Blijf op de hoogte en volg Madelein

01 Januari 2008 | Australië, Sydney

Als allereerste wil ik iedereen een gelukkig, gezond, spannend, avonturlijk, grijp je kansen nieuwjaar wensen!!!!!

Ik hoop dat iedereen een leuke jaarwisseling heef gehad en er net zo'n feestje van heeft gemaakt als wij hier!

wij hebben hier namelijk onze jaarwisseling meegemaakt in de royal botanic garden!!

We waren 's ochtends om 10 uur vertrokken richting het park om een goeie plek te vinden en deze bezet te houden tot het vuurwerk er zou zijn! We wisten dat we op tijd weg moesten omdat we van iedereen hoorden dat het druk zou worden Toen we uit de bus stapten en voor de ingang van het park stonden zagen we een ongelovenlijke massa mensen ongelovenlijk hoeveel mensen, na een paar minuten verbaast naar de rij hebben gestaan te kijken en overlegt hadden toch misschien op zoek te gaan werd er op eens onze namen geroepen...het waren de engelsen uit ons hostel die in de rij stonden en al behoorlijk dicht bij de ingang!!! Heel associaal zijn we bij hun in de rij gaan staan (zij stonden inmiddels al 1,5 in de rij) na nog een half uurtje wachten en een tassencontrole op alcohol waren we binnen..

we hoorden van een bewaker dat er inmiddels al 12 000 mensen binnen waren en dat het vol zou zijn als er rond de 25 000 mensen binnen waren!

Nu toch maar direct op zoek gegaan naar the perfect spot, die hadden we niet 123 gevonden maar uiteindelijk hadden weel een klein maar op een super mooie plek een plaatsje gevonden!!!

na de hele dag zon en hitte waren we blij dat de zon rond een uurtje of 6/7 achter de gebouwen verdween...na wat gegeten te hebben werd het rond half 9 donker en om 9 uur begon het 1e kleinere familie vuurwerk, dit is voor gezinnen met kleinere kinderen die na dit vuurwerk naar huis kunnen!

Jason een canadeese jongen waar we hier veel mee om gaan was van een cliff afgevallen en had zijn elleboog behoorlijk geblesserd hij was uit de kom en het deed hem ongelovenlijk veel pijn, na een snelle check-up van de ehbo bleek dat ze op dit moment weinig voor hem konden doen en hij kon kiezen of hij nu naar het ziekenhuis wou of graag wou blijven om te kijken naar het vuurwerk.
Hij had zijn keus gemaakt hij bleef!!

na 9 uur begon de sfeer er echt in te komen en werd het heel erg gezellig aan de rand van het water...

tegen 12 uur liep de spanning op

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1.....HAPPY NEW YEARR whauuuwh wat een mooi vuurwerk!!!!
het was echt ongelovenlijk mooi echt super gewoon!!

na een half uur prachtig vuurwerk was het dan toch echt voorbij en kon iedereen weer richting huis!
Doordat er een enorme mensenmassa op gang kwam was het een hele opgave er voor te zorgen dat Jason zijn elleboog een beetje stootloos er door heen te loodsen!
Toch was dit ook weer om sprakenloos van te worden...ik heb werkelijkwaar nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien!! overal waar je keek liepen er mensen mee in de stroom...

in het hostel werd besloten dat Jason toch eerst maar zou proberen wat te slapen en dat het ziekenhuis eventueel later zou komen, rond 5 uur lag iedereen dan eindelijk in zijn bed om tevreden te gaan slapen..

kortom ik heb een geweldige jaarwisseling gehad!!

vandaag is Jason toch maar naar het ziekehuis gebracht om er zeker van te zijn dat er niets gebroken is...nu is ons gevraagt hem op te halen met zijn auto een automaat in de verkeerschaos!!
gelukkig zijn we met 3 meiden met een rijbewijs dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!!
ik zal dit avontuur volgende keer weer in geuren en kleuren verteleln op mijn site dus watch me!!!

  • 01 Januari 2008 - 10:27

    JnickY:

    Heej Meis,

    Klinkt weer erg goed. Fijne jaarwisseling en maak er wat van in 2008 he!! ghehe, ik had weer een mooi feestje en vertrek vannacht om 4uur voor mn volgende avontuur..

    Have fun
    xxx

  • 01 Januari 2008 - 11:27

    Sanne:

    hey meis
    GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!

    kus

  • 01 Januari 2008 - 11:31

    Hermien:

    Ha Madelein, fantatisch verhaal. leuk om te lezen, wij wensen jou en je vrienden een heel gelukkig en gezond 2008,namens de fam. ook van Oma en Opa, maak er wat van, bij ons was de mist zo erg dat we geen vuurwerk konden zien, op sommige plaatsen 1 meter zicht, weeralarm om niet de deur uit te gaan! nog nooit zoiets meegemaakt!!!, nog heel veel succes, groetjes van ons allen fam Kuipers en fam. Wissink

  • 01 Januari 2008 - 12:15

    Nathalie:

    Gelukkig nieuwjaar meis! maak er wat van in aussie! en good luck met het autorijden ben beniewd :P

  • 02 Januari 2008 - 00:15

    Ronald:

    hey meissi,

    happy new year!!

  • 02 Januari 2008 - 12:16

    Marije:

    Heej!!
    Gelukkig nieuwjaar!! Zo te lezen heb je een mooie jaarwisseling gehad! Vast beter dan hier, want de vuurpijlen verdwenen in de mist!
    Veel plezier nog verder!!

    Liefs Marije

  • 02 Januari 2008 - 21:48

    Judith:

    Heey Madelijn!!
    Gelukkig nieuwjaar namens ons alle 4;)
    Liefs,
    Judith

  • 06 Januari 2008 - 19:29

    Sander:

    Hallow de beste wensen nog he;)
    Heel Sydney krijgk niet verkend in twee dagen...maar zou leuk zijn als ik al wat leuke plekken ken als reis maatjes aankomen...ik weet niet precies waar ik Sydney verblijf want ik ga couchsurfen..maar weet nog niet waar..maar lijkt me leuk wat leuks te ondernemen...ik stuur nog wel berichtje als je(jullie)het ook leuk lijkt vind(en) om door Sydney te slenteren of stappen..groeten Sander

  • 10 Januari 2008 - 11:42

    Sophie En Emma:

    hallo madelein,

    nog een gelukkig nieuwjaar.
    ik heb de foto's en fideo al gezien.
    ze zijn erg leuk.

    xxxjes sophie en emma,
    doei!!!!!!!!!

  • 10 Januari 2008 - 16:01

    Alinde En Laurie:

    we missen je heel erg!!!!
    kom snel terug nar nederland.
    anders gaan we huilen want zo erg missen we je.
    kom alsjeblieft.
    wij moeten tegenelkaar volleyballen dus !!!
    nog een gelukkig 2008.

    kusjes laurie en alinde

  • 10 Januari 2008 - 16:04

    Hallo Lieve Trains:

    ik mis je !!!
    en ik hoop dat je snel terug komt.
    een happy new jear.
    en een gezond 2008

    een vraag:
    met wie heb jij oud en nieuw gevierd???
    leuk dat je een site hebt gemaakt.

    van laurie

  • 10 Januari 2008 - 16:07

    He Madelein:

    he hallo hoe gaat het ik kan niet van deze site weg!!!xd
    veel suces nog in australie .
    doei madelein (ha)
    (banana)

  • 10 Januari 2008 - 16:11

    Mijn.......:

    een broer van mijn tante heeft vuurwerk in de ogen gekregen.
    dus ook een ongeluk.
    jij toch niet???
    wanneer kom je terug???
    doei madelein

  • 10 Januari 2008 - 22:53

    Marije (school):

    He Madelein,

    Ik heb nmaar effe je site opgezocht om een indruk te krijgen hoe het jullie vergaat in Australie en met de stage.

    Van de stage kan ik weinig terugvinden dus Australie moet te gek zijn.

    Heb genoten van de foto's op Joska's site.

    Veel succes en plezier.

    Groetjes Marije

  • 11 Januari 2008 - 16:14

    He Madelein???:

    het zal vast wel leuk zijn ,
    ik heb de foto,s al bekeken.
    nou erg leuk hoor.
    kom gauw terug want ik mis je.
    vooral met de training

    doei laurie

  • 11 Januari 2008 - 23:34

    Ronald:

    Hey Madelein. Hoe is het? Lang niets meer van je gehoord.
    Hebben jij en je reisgenoten nu het accent verlegd van verkennen van land en heerlijkheden naar werk....
    Kortom: zijn jullie begonnen aan de activiteiten die horen bij de stage? Ik wens jullie Succes!
    Ik ben benieuwd naar de verhalen.
    Overigens wil ik jou ook feliciteren.
    Je bent vanaf nu namelijk een gediplomeerd volleybaltrainster. Je hebt de opleiding tot vollebaltrainer 2 (VT2) met goed gevolg afgerond per 12 januari 2008.

    We wensen je allemaal een goede voorzetting van de stage in Australie en tot ziens.
    Hanny, Ronald, Christiaan (vandaag bij Lycurgus meegetraind) en Lisette (1e bij het 2x2 toernooi in Assen)

  • 13 Januari 2008 - 11:13

    Sophie:

    hallo madelein hoe gaat het?
    heb je het leuk?

    groetjes sophie

  • 13 Januari 2008 - 11:39

    Sophie En Laurie:

    hallo!!!!!!!!!
    de wedstrijden gingen goed een keer gelijk en een keer verloren(sophie en emma)
    hallo madelein!!!
    het ging erg goed met de wetstrijden.ik weet niet meer hoeveel maar wel 1 keer gewonnen(laurie)
    veel suces nog in australie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 35066

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 01 September 2017

Ruben en Madelein op reis

30 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Brazilië

28 December 2012 - 01 Juli 2013

Nieuw Zeeland en Zuid oos Azie

09 December 2007 - 03 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: