surfchicks!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu surfchicks!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu

surfchicks!!

Door: Madelein

Blijf op de hoogte en volg Madelein

23 December 2007 | Australië, Sydney

Afgelopen woensdagavond was het dan eindelijk zover, we zijn een beetje overhaast vertrokken naar de bus (hij bleek een half uur eerder te vertrekken dan we dachten..oeps) maar toen we eindelijk in de bus zaten hadden we nog geen idee waar we aan begonnen waren... een 3 uur durende CRAZY RIDE!!! We gingen in een gammel busje, waarvan de kilometer teller het niet deed (maar goed ook denk ik) en de chauffeur had er ook geen last van want hij scheurde als een gek...maarja dat hoort er hier bij!!

na 3 uur waren we dan eindelijk op surfcamp we kwamen binnen met een duffe kop en er waren overal meensen op tafels aan het dansen en gek aan het doen..na een paar drankjes en even kennis gemaakt te hebben met de hele surfcrew gingen we eindelijk "lekker" slapen... dat lekker viel dus zwaar tegen dankzij een een mega diva uit wie weet waar ze weg kwam die steeds het licht aan liet waardoor onze kamer dus helemaal vol zat met muggen!!! gevolg: een lichaam vol muggenbulten ik heb getelt maar ben bij 34 gestopt...

volgende ochtend werden we door helena wakker gemaakt omdat er een kangeroo voor de deur stond, haha naja niet helemaal voor de deur maar wel in de buurt van ons huisje!! gauw een foto van gemaakt! om 8 uur werden we opgehaald voor het ontbijt en om 9 uur vertrokken we naar het strand om daar een hele dag te surfen, de groep was opgedeeld in 2 kleinere groepen, ik zat met helena in de ene en martijn en joska zaten in de andere, het strand was echt super mooi en er was behalve onze groep niemand te bekennen! eerst hebben we even theorie op het strand gedaan en daarna snel het water in..de eerste paar keer gingen niet zo goed maar daarna toch steeds beter en heb ik uiteindelijk toch een stuk of 5 keer goed gestaan en een golf gepakt!! whauw...als je dat 1 keer hebt gedaan dan wil je echt niets anders meer..geloof me!!

rond een uur of 4 gingen we weer terug richting het kamp...'s avonds hebben we heerlijk gegeten en na het eten nog een paar grappige spelletjes gedaan, en natuurlijk onze surfgroep heeft alles gewonnen! We're the best! t was een gezellig feestje maar omdat ik behoorlijk last had van mijn ogen (door al het zout, zon en zonnebrandcreme wat er die dag in was gekomen)zijn we maar een beetje op tijd weer richting ons slaaphuis gegaan voor weer een weer fantastische nacht...ik niet in details treden maar het was drama!

De volgende dag gingen we surfen bij Seal Rocks...het was daar echt zooo mooi ongelovelijk ik heb nog nooit zulk mooi strand gezien en zeker niet met zo weinig mensen! we hebben hier nog een heerlijke dag gesurft en hebben we weer veel golven gepakt!! (Helena en ik waren stiekem wel blij dat we in deze groep zaten want wij leken nu super goed tussen alle anderen die niet zo vaak op hun bord stonden)
ook onze instructrice was helemaal enthousiast...we kregen goede tips van haar en ze vond het leuk dat wij zo fanatiek aan het surfen waren!
aan het einde van de dag zei ze: the Dutchy's are surfadicted now!!! erg grappig!

zo kwam het einde van het kamp in zicht en na een lange rit terug naar Sydney kwamen we helemaal kapot weer in ons kamertje met onze heerlijke bedjes!!


Hannah (de surfinstructrice) kreeg helemaal gelijk, we waren echt helemaal enthousiast we besloten vandaag om richting Manly te gaan...een heel mooi strand hier in Sydney waar ook een aantal winkels zitten waar 2e hands surfborden verkocht worden...

de 1e winkel die we binnenstapten werden we helemaal overtuigt door de verkoper en hebben we een goeie deal met hem gesloten, hij deed wat van de prijs af, geeft ons een standplaats voor de komende maanden + een gratis surfles en hij verkocht 3 Surfborden!!! 1 voor Helena, 1 voor Joska
en ja je zal het niet geloven maar Madelein is nu de trotse eigenaresse van haar eigen prachtige brandnieuwe surfboard!!

WE hebben vandaag meteen even weer toegegeven aan onze nieuwe verslaving toegegeven...we zijn weer het water opgegaan!! de golven waren niet geweldig maar leuk om even te oefenen!

najaa jullie zijn weer een beetje op de hoogte...ik had zoveel te vertellen deze keer!
ik wil nog even kwijt dat ik het helemaal super vind dat zoveel mensen me volgen via deze site en via hyves!!! En super bedankt voor alle leuke reachties echt te gek!!

ik laat snel weer wat van me horen!!

Liefs

  • 23 December 2007 - 12:28

    LisetJ:

    Super,,
    bewijs mensen het tegendeel,,
    je houdt je site bij deze komende 4 maanden:)
    Liefs Lisette

  • 23 December 2007 - 14:23

    Yvette:

    Hoi Madelein!

    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat daar! Een echte surfchick, haha, ik zie je al helemaal op een board staan! Geniet ervan, en hou me op de hoogte!

    Liefs, Yvette

  • 23 December 2007 - 16:07

    MCLA Borne:

    Madelein,
    Wij wensen je prettige kertsdagen en een goede jaarwisseling.
    Lijkt me erg apart hoogzomer en kerst. Vermaak je en wordt een surfkenner.
    Marcel

  • 24 December 2007 - 15:40

    Astrid:

    Heey Madelein!
    Wij (met z'n 4ren) wouden je even een hele fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar wensen.
    Surfen - Coool (H) Wij gaan komende zomer ook...Maar dat duurt eigenlijk nog wel heel lang..
    Bjorn Borg past, heeeel erg bedankt :D
    Ik blijf je volgen!
    Kus Astrid

  • 24 December 2007 - 17:20

    Anneleen:

    Hey madelein, leuk om je weblog te lezen.
    Fijn dat je het naar je zin hebt, wij wensen je fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2008 groetje, Geert en Anneleen

  • 24 December 2007 - 18:14

    Nathalie:

    Haay chickie!

    Super leuk je surfverhaal! klinkt idd erg gaaf! Je maakt daar mooie dagen mee.. en nu lekker zomers weer met de kerst! hier is het maar koud :(

    Ik heb ook een eerste nieuwe ervaring! Nathalie heeft geskied! en ben niet eens 1keer gevallen.. alleen sanne en ik hadden wat problemen met die lift weer omhoog.. we vielen bijna laten we maar zeggen. Maar vindt het supergaaf skien!:D

    Nou meis, ik hoor wel weer van je via de site!

    Dikke kus,

    nathalie

  • 31 December 2007 - 20:01

    Marcel (MCLA) Borne:

    Gelukkig 2008 daar, wij leven nog even in 2007. Ook namens Christien, Louis en Axel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 35134

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 01 September 2017

Ruben en Madelein op reis

30 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Brazilië

28 December 2012 - 01 Juli 2013

Nieuw Zeeland en Zuid oos Azie

09 December 2007 - 03 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: