2 x winst + 1 x verlies - 1 tas = prima - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu 2 x winst + 1 x verlies - 1 tas = prima - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu

2 x winst + 1 x verlies - 1 tas = prima

Door: Madelein

Blijf op de hoogte en volg Madelein

12 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Zo dit was me het eerste olympische weekje wel. We hebben het hartstikke druk en nog geen tijd gehad voor Jezus of de sugar loaf.

De poule wedstrijden zitten er inmiddels op. De wedstrijden van Christiaan volgen we in het stadion en de wedstrijden van de andere teams bekijken we zoveel mogelijk in het Holland Heineken Huis op een groot scherm. Het beachvolleybalstadion is indrukwekkend, er kunnen 12.000 man in en tijdens wedstrijden van de Brazilianen zit het tot de nok toe vol en kolkt het stadion als een vulkaan! Er wordt door een live samba-band nog wat extra energie in geblazen.

We zijn ook gaan kijken bij de finish van de mannen wielerwegwedstrijd. We kregen flarden van de gevaarlijke koers mee en na lang wachten kwamen ze in kleine groepjes voorbij geracet. De oranje shirtjes kwamen pas later in beeld..

Dinsdag waren we bij een heren hockeywedstrijd waar gelukkig veel behulpzame Nederlanders waren om ons de regels een beetje uit te leggen.

Tijdens de wedstrijden van Chris zitten we op het puntje van onze plastic stoeltjes en beleven de wedstrijden intens. Na de eerste twee gewonnen wedstrijden volgde er een grote ontlading. Dinsdag volgde er na de winst verlies. Ik liep met Lisette, Ruben, mijn ouders en de ouders van Reinder met een grote glimlach een restaurant tegenover het stadion binnen. We aten een hapje en ook onze mannen kwamen even gedag zeggen. Toen Hanny haar telefoon er nogmaals bij wou pakken om de felicitaties te incasseren bleek haar tas verdwenen. Het restaurant werd afgezocht (met de klok mee) want de tas zou er nog moeten zijn, hij stond immers de hele tijd onder tafel. Maar hij was er niet en na het checken van de camera beelden bleek de tas heel onopvallend meegenomen te zijn door een man die er heel normaal uit zag. Mijn moeders verslagenheid was groot, "alles is weg". Gelukkig zat haar paspoort niet in de tas maar wel de tickets voor de donderdagwedstrijd van Chris. Toen we haar voorlegden of ze de overwinning van deze avond zou inleveren als ze daarmee haar tas terug kon krijgen was ze snel in staat om te relativeren. Het zijn maar spullen, alles is vervangbaar, de overwinning is binnen, kan niet gestolen worden en die leveren we nergens voor in.

Woensdag gingen we naar een indoorwedstrijd van de volleybaldames. We hadden goedkope kaartjes en zaten in de nok van het Maracanazinho-stadion. Omdat het stadion maar halfvol was werden wij vriendelijk verzocht om op de VIP-tribune plaats te nemen zodat het mooier beeld op tv zou opleveren. Akkoord, wij offeren ons wel op.

Gisteravond was de huldiging van Tom en Anna in het HHH. Een fantastisch feest waarbij iedereen trots is om Nederlander te zijn.

Vandaag speelden Christaan en Reinder tegen de Russen. Ze speelden redelijk maar niet genoeg om te winnen. Omdat ze tweede in de poule zijn geworden gaan ze door naar de achtste-finale. Het is nog niet bekend tegen wie of wanneer deze gespeeld zal worden. Dus misschien moeten we morgenvroeg al weer op pad om de benodigde tickets te verzamelen. Ik houd jullie op de hoogte!

• 12 Augustus 2016 - 07:00

Willy En Hermien:

Hoi hoi, bedankt voor je verslag, we hebben het allemaal gezien, heel mooi, en blijven jullie volgen.
    Veel plezier samen, een hele belevenis

• 12 Augustus 2016 - 10:12

Fam. Kuipers Hengelo:

Wat een leuk reisverslag.

Jullie allen heel veel geluk en plezier gewenst.

Gr. Jan en Nicole kuipers

• 12 Augustus 2016 - 10:41

Jos En Yvonne Blankenvoort:

Hoi allemaal,
    Dank je voor dit mooie reisverslag.
    Fijn dat we het op afstand kunnen meebeleven.
    De spanning, de successen, het plezier in het HHH, de gestolen tas ( balen, Hanny), enz.
    Succes! We volgen jullie.

• 12 Augustus 2016 - 10:48

Gerard Koerts :

Leuk verslag. Ik snap nu wel waarom ik nog geen foto's van je moeder heb gekregen

• 12 Augustus 2016 - 12:46

Lena Kaijser :

Hè leuk verslag Madelein, ik volg je broer en het volleybal natuurlijk ook altijd.
    Heel mooi dat ik dit zag.
    Heel veel succes daar.
    De groetjes aan je ouders en hou Hanny dus maar goed in de gaten.

• 12 Augustus 2016 - 14:26

Marloes:

Parel! Superleuk om zo de verslagen te lezen, ik kijk uit naar de volgende!
    Ga ondertussen maar lekker met PK rupsen in het volleybalstadion! xxx

• 15 Augustus 2016 - 09:12

Marjanne En Edwin:

Mooi verslag Madelein, zo blijven we ook een beetje op de hoogte van de dingen die jullie meemaken. Dank je wel en heeeeel veel plezier daar samen