Hi Mates here's an update!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu Hi Mates here's an update!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu

Hi Mates here's an update!!

Door: Madelein

Blijf op de hoogte en volg Madelein

10 Februari 2008 | Australië, Sydney

Ok ok ik moet eerlijk toe geven dat ik een beetje te lang niets op mijn site heb geschreven….de reden hiervoor was dat ik steeds het gevoel had dat we niet zoveel bijzondere dingen meegemaakt hadden, daarna kwam de reden dat er zoveel te vertellen was dat ik het niet meer allemaal zo helder herinner, maar dat is nu opgelost: ik heb een brainstorm lijst gemaakt met alle dingen die echt even in dit verhaaltje moeten omdat ze gewoon heel leuk waren;)
Dat operah house hadden we nu al 10 000 keer van de buitenkant op de foto staan dus hadden we besloten om eens naar een voorstelling te gaan zodat we ook de binnenkant even aan onze camera’s konden showen. Aangezien we niet zulke operah fans zijn gingen we op zoek naar een andere voorstelling…en wat bleek, er was een acrobatisch circusvoorstelling op zaterdag 19 januari en aangezien wij veel ervaring hebben op dit gebied (zie foto’s: verveling op de gang) leek ons dit de ideale kans dus samen met de meiden en Marianne kaartjes bestelt…en ik moet zeggen het was echt helemaal te gek!!
Die avond zijn we uit geweest, we gingen naar The Gaff, dit is een backpackers cafe en om mensen te lokken geven ze gratis maaltijden weg (moest geprobeerd worden natuurlijk, en ze smaakten goed!) maar daarnaast hebben ze ook van 10 tot 11 gratis drinken!!! Oke, het is alleen bier en wijn maar dat lijkt me toch een prima deal!! Gevolg: het stikt er van de Nederlanders!! Maar dat is niet altijd een probleem want sommige Nederlanders zijn best leuk;) zie Joska of Helena’s site voor iets meer uitleg:P Maar al met al hebben we ons prima vermaakt en na dat uur hoefden we ook geen drinken meer dus een heerlijk goedkoop avondje!! (we blijven natuurlijk Nederlanders)

De 3 dagen erna waren weer heerlijk gevuld met stage, het begint nu trouwens wel ergens op te lijken; we hebben de intervieuws gedaan en de enquetes afgenomen dus we hebben een idee wat er allemaal aan de hand is op die school en wat voor gezonde veranderingen wij in kunnen voeren!! We beginnen volgende week met het ontwerpen van een project en dat zal voorlopig wel even tijd kosten…

Maar na dit (nood)zakelijk nood en oh zo verkantieonderbrekend stage deeltje zal ik even weer verder gaan mijn verhaal over de afgelopen maand

Op donderdag 24 januari hadden Joska en ik het huis voor ons zelf, naja onze kamer dan! Martijn was zoals iedere week aan het werk op het surfkamp en Helena was mee met een kerk kamp! We besloten de lege heerlijk rustige kamer toch maar te laten voor wat het was en zijn naar het Olympic Parc gegaan, voor de genen die het niet weten of het heel even vergeten zijn de Olympische spelen waren hier in 2000 en dat hele sportpark bestaat nog steeds!! Het was heel erg leuk alleen kwamen we er ’s avonds achter dat het misschien toch niet het handigste was om de zonnebrand thuis te laten (vergeten) en dan een uur lang op de ferry in de zon te zitten…we waren heerlijk verkleurd eerst knalrood en na een dag mooi bruin!!

Die Zaterdag was het hier Australia day, dat is een Nationale feestdag dat Australiërs vieren dat ze Australiër officieel is het de herdenking van de dag waarop de 'Eerste Vloot' Sydney bereikte maar aangezien de Ozzies zelf daar ook niet zo mee bezig zijn zal ik jullie hier niet mee lastig vallen, dit hebben wij als echte ingeburgerde inwoners natuurlijk goed meegevierd!! Het is te vergelijken met Koninginnedag in Nederland De hele dag allemaal activiteiten op straat en leuke dingen te doen (alleen de rommelmarkt mist) Maar dit was echt super leuk om mee te maken en heerlijk om de hele dag met Australische vlaggetjes op je wangen rond te lopen!! ’s Avonds was er vuurwerk in darling harbour dit kon niet tippen aan dat van oud en nieuw maar het was wel weer helemaal te gek!!

Eergisteren zijn we naar Sydney Aquarium geweest waar ze echt ALLE dieren hadden die maar in het water leven!! Echt heel leuk om te zien en zoveel kleuren visjes. 1 nadeel van dit bezoekje, alsof ik al niet bang genoeg was voor haaien heb ik nu gezien hoe groot ze dus kunnen zijn en dat is echt niet normaal dus nu weet ik dus helemaal zeker dat ik met mijn surfplank niet te ver de zee in ga, die beesten wil ik heel graag niet tegenkomen!! Gister avond zijn Helena en ik met Ben en Dan (de Nederlandse broertjes), Jason en een paar Duitsers naar het Casino geweest! Helena en ik waren nog nooit in een Casino geweest dus het was heel leuk om daar eens even te kijken!! Wij hebben niets uitgegeven zo rijk zijn we nou ook weer niet! Nadat we de duitsers inmiddels kwijt waren geraakt gingen we naar een kroeg, toen bleek dat ze daar moeilijk deden gingen we naar the 3 wise monkey’s aangezien het daar niets aan was gingen we nog naar een andere bar het was een super gezellige avond en aangezien Helena en ik aan het mooieschoenenmaarohzopijnlijkvoeten virus leden hebben we ongeveer de halve avond op blote voeten rond gelopen!

Verder zijn er nog een paar zakenlijke mededelingen die ik graag even met jullie wil delen:

- IJsjes bij Macces (Mac Donnalds) zijn hier maar $30 cent wat neerkomt op minder dan 20 eurocent!!!! Het is toch werkenlijk niet te geloven!!!
- Er zit hier in de Harbour een Nederlands restaurant waar we deze week even langs zijn geweest en een kroketje hebben gescoord
- ik mis heel erg sommige Nederlandse lekkere dingetjes zoals drop en hagelslag

ik zal deze keer ook Echt zorgen dat alle foto's er op komen en ook bij de oude berichtjes zal ik even de fotos verzamelen en erbij doen!!

Liefs

• 10 Februari 2008 - 09:33

Hermien:

Hoi Madelein,

Leuk dat je weer even iets van je laat horen en fijn dat alles goed gaat.
    Geniet maar lekker en we zijn nu al jaloers op je bruine tint! Het is nu trouwens ook heel mooi weer met zon hier, alleen nog niet zo warm als bij jou daar.
    Groetjes van ons allemaal

• 10 Februari 2008 - 13:21

Yvette:

Hey Maatje!

Dus alles nog steeds prima daar? Echt mooi dat je daar zo veel kunt doen en zien enzo, geweldig! Geniet er nog maar lekker van!
    Liefs

• 11 Februari 2008 - 12:01

Jannicke:

Heey meid...

Goed om weer een stukje van je te lezen.. Klinkt allemaal erg erg mooi en was graag bij je geweest ghehhe;) Nog veel plezier meid!! have fun

xxxx