Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Door: Madelein

Blijf op de hoogte en volg Madelein

12 April 2008 | Nederland, Amsterdam

Voor iedereen die het nog niet had gemerkt: Ik ben weer thuis in Nederland!!

Wat super leuk om iedereen weer te zien en wat super leuk dat iedereen zo blij is dat ik er weer ben!!

de laaste dagen in Sydney was het een heel vreemd gevoel, om door de stad te lopen en je steeds te bedenken dat het wel eens de laaste keer kon zijn dat je dit ziet..in ieder geval voorlopig dan!

We zijn in de laatste week nog naar de dierentuin geweest, het was heel erg leuk...er waren allemaal verschillende beesten en ik ben eindelijk (speciaal voor jou Liset;)) met een Kangeroo op de foto geweest!!

Ik heb ook nog en dagje gewerkt als Landscaper(dat is iets als tuinman of hovenier hoe je het maar noemen wil), was wel leuk..heb de hele dag plantjes gesjouwt en ze daarna geplant. De volgende dag had ik enorme spierpijn en last van mijn rug maar achja dat hoort er bij he;)

Ook hebben we een eindgesprek gehad met ons Stagebedrijf, die besloot dat we goed werk hadden geleverd, altijd leuk om te horen natuurlijk!:)

Op dinsdag was martijn jarig, we zijn samen met Rick en Jason naar een luxe restaurantje geweest in Darling Harbour! Maar goed dat wij helemaal up gedresst waren in onze jurkjes zodat we er keurig bij zaten in het nette restaurantje! Na het eten zijn we nog even naar een loungebarretje geweest om lekkere cocktails te drinken! Het was allemaal erg gezellig!!

Woensdag was onze laatste dag...we hebben ongeveer de hele dag onze koffers ingepakt. Dit bleek toch nog een moeilijk taakje omdat we allemaal te veel spullen hadden en te weinig ruimte in kilo's in onze koffer! uiteindelijk met een beetje duwen hen passen heb ik alles in mijn koffertje gekregen met een beetje hulp van de meiden die een grotere koffer hadden en dus wat spullen van mij!! 's avonds ben ik nog even naar een cafetje geweest voor een afscheidsdrankje met een paar vrienden was heel gezellig maar wel een raar idee dat je heel lang niet weer gaat zien of misschien zelfs wel nooit..

Donderdag begon de reis dan echt, om half 6 waren we opgestaan en rond 6 uur stond Jason voor onze deur om toch nog even afscheid van ons te nemen! Op het vliegeld even ingecheckt en door de douane. Toen zijn we direct maar even aan de borrel gegaan, ik zal dit even toelichten voor er verkeerde ideen komen: je kan daar in die winkeltjes allerlei dingetjes proeven en toen we langs een baileys kraampje kwamen konden we de verleiding niet weerstaan!

Toen het eindelijk 9 uur was konden we dan eindelijk op weg naar Seoul!! We hadden een lekker rustige vlucht van ongeveer 10 uur waren we dan in Seoul, hier hadden we een hotelovernachting. Het hotel was superluxe en onze kamers waren echt heel mooi en groot! We hadden ook een maaltijd erbij in en hier hebben weer lekker luxe gegeten in een italiaans restaurant! We wouden eigenlijk graag nog de stad in om daar wat van de zien maar omdat het 's nachts een drama was om terug te komen en de taxi's duur hebben we er toch maar besloten het niet te doen en hebben we een ijsje gehaald en er verder een lekker hotelavondje van gemaakt voor de tv!!

De volgende ochtend werden we na een heerlijk uitgebreid ontbijd om 9 uur opghaald en weer naar het vliegveld gebracht!

Na een rustige maar vermoeiende vlucht van ongeveer 12 uur stonden we dan eindelijk op Nederlandse bodem!! Voor de grap hadden Joska, Helena en ik bedacht dat we ons nog snel even zouden kleden naar onze zomer outfitjes om in de stemming te blijven en onze families te verassen, en stiekem om te showen hoe bruin we zijn geworden natuurlijk;)!!!

Het was heel leuk om mijn ouders weer te zien!! (helaas herkenden ze me niet de eerste paar seconden door mijn blonde haartjes en mijn bruine koppie...)

toen we na een zelfs filevrij ritje thuis kwamen hebben we lekker NEDERLANDS chinees gehaald en opgegeten!

Dus inmiddels ben ik alweer een week thuis en begint alles alweer normaal te worden...Ik heb alweer getraint training gegeven en ben zelfs alweer mee geweest naar een wedstrijd waarin ik na 3 punten alweer een publiekswissel kreeg!! wat een prestatie.. of niet!!

Wel merk ik heel erg dat er in Sydney altijd wel iets te doen was of dat er altijd wel iemand een idee had waardoor je je nooit verveelde, ik heb het gevoel dat ik hier nu niet zoveel echt "leuke" dingen kan doen zoals naar het strand of park enz enz..

Voor de mensen die zich afvragen hoe de tuin van mijn ouders zo verknipt is gekomen; dat is het werk van tuinvrouw Maddy!! haha ik heb mijn Ozzy baantje maar even voortgezet in NL!! tot grote tevredenheid van mijn vader! al was ik af en toe iets te enthousiast met de electrische heggenschaar waarvan het resultaat te zien is in de bossen de doorgezaagde kabel en mijn knie..maar ik heb me erg vermaakt!!

maar...het hele avontuur is dus ten einde gekomen! ik moet eerlijk toegeven dat ik Australie al een klein beetje mis en dat de kans erg groot is dat ik ooit nog een 2e bezoekje ga maken!! Want ik kan het iedereen aanraden, als je ooit de kans krijgt; zeker doen!!!

Australia, See you later mate!!

no worries I'll come back!

  • 12 April 2008 - 17:07

    Jannicke:

    Hey mad,

    Goed om te horen dat je weer veilig thuis bent aangekomen bij paps en mams... Kan me voorstellen dat je Australie alweer mist, maar daar heb je de fotos en de herineringen voor!! geniet van je weekend en tot op school

    Groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 35068

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 01 September 2017

Ruben en Madelein op reis

30 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Brazilië

28 December 2012 - 01 Juli 2013

Nieuw Zeeland en Zuid oos Azie

09 December 2007 - 03 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: