Stilte voor de olympische storm - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu Stilte voor de olympische storm - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu

Stilte voor de olympische storm

Door: Madelein

Blijf op de hoogte en volg Madelein

06 Augustus 2016 | Brazilië, Ilha Grande

Ik heb kort hoeven nadenken of ik mee naar RIO zou om Christiaan aan te moedigen...: Natuurlijk!

We zijn inmiddels alweer een dikke week van huis en door alle geïnteresseerde reacties heb ik besloten mijn (oude) dagboekje nieuw leven Braziliaans in te blazen.

We zijn inmiddels een week op pad en hebben al toffe dingen gedaan. Toen we na een lange vlucht aankwamen hebben we eerst kennis gemaakt met het Braziliaanse bier Brahma en hun specialiteit met veel lekker gekruid vlees. De mensen zijn vriendelijk maar erg trots en blijven stug Portugees babbelen ook als je je hierbegrijpikhelemaalnietsvan-hoofd opzet herhalen ze het verhaal heel vriendelijk op dezelfde snelheid nog eens. Op zondagochtend hebben we een rondje gelopen door het uitgestorven centrum, later kwamen we er achter dat waarschijnlijk iedereen in de kerk zat.

Omdat de wedstrijden pas zondag starten zijn we eerst 5 dagen naar een groot eiland (ofwel Ilha Grande) geweest op een paar uurtjes rijden van RIO. Hier hebben ze prachtige stranden, veel jungle geen auto's en er hangt een super fijne sfeer. Ze hebben er goed eten en lekkere cocktails en dan zijn wij al snel tevreden.
We hebben een paar mooie hike tochten gemaakt naar oa het een na mooiste strand van Brazilië. Of dit ook echt zo is weet ik nog niet want ik heb de mooiste nog niet gezien.

We maakten een boottocht waarbij we een Rus en een Caprioca (inwoner van RIO) met droge humor ontmoetten. Toen de Rus met al zijn kleren aan een onbedoelde snoekduik van de boot af deed kwam ik niet meer bij en waren we gelijk vrienden.

Iedere ochtend staan er verschillende taarten bij het buffet maar op de laatste dag op het eiland was ik jarig en voelde het alsof ze speciaal voor mij waren neergezet. Ik heb ze allemaal geproefd en ze smaakten extra lekker. Iedereen bedankt voor alle leuke berichtjes op Facebook en whatsapp, ik voelde me echt jarig!

Inmiddels zijn we weer terug in RIO en gaan we ons richten op waar we voor gekomen zijn. Dat genieten en vakantie vieren is immers maar bijzaak..


  • 08 Augustus 2016 - 18:02

    Harm Kroeze:

    Bedankt mooie foto's
    Hou ons op de hoogte dat doet ons goed.
    Harm en Ria

  • 08 Augustus 2016 - 21:38

    Willy En Hermien:

    Hoi Madelein en fam, veel plezier daar samen, we hopen alle goeds voor Chris en blijven jullie volgen, gisteren baalden we, we zaten op de camping en konden de wedstrijd niet live volgen, daar hadden we geen internet, alleen de punten via de app op de telefoon, gelukkig was er later op de avond nog een deel te zien via NOS, heel mooi, veel suc6 verder

  • 08 Augustus 2016 - 22:12

    Irene:

    Leuk Maddie en Ruben!! Veel plezier en doe waar je goed in bent! (Aanmoedigen ;-) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 34989

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 01 September 2017

Ruben en Madelein op reis

30 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Brazilië

28 December 2012 - 01 Juli 2013

Nieuw Zeeland en Zuid oos Azie

09 December 2007 - 03 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: