And moving on! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu And moving on! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu

And moving on!

Door: Madleein

Blijf op de hoogte en volg Madelein

10 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zoals ik in mijn vorige update al schreef ben ik afgelopen week een aantal dagen naar het gebied bij Cormandel geweest. Hier was ik al eerder (met Nieuwjaar) geweest maar toen heb ik behalve de camping en hotwater beach weinig van het gebied gezien. Deze keer ging in met een Amerikaanse jongen (alles wat je er van veracht, super gezond, heel erg bezig met uiterlijk, beetje arrogant en erg op zichzelf) en een Italiaanse jongen (een erg slimme jongen die in Denemarken iets van biologie studeert en er ook zo uitzag). We hebben veel mooie stranden en natuur gezien en veel km’s gemaakt over hobbelige grintpaadjes. De eerste avond gingen we richting hotwater beach, het was erg druk omdat dit het laatste vakantie weekend was van de locals. Toen we ’s avonds aankwamen waren alle campings vol op weg naar een volgende camping reden we langs een bordje waar op stond: farmstay vacancy. We reden het erf van de boer op, de boer had een groot vakantiehuis beschikbaar door een afzegging, deze viel een beetje buiten ons budget, eigenlijk hadden we alleen maar stukje grond nodig om de tenten op te zetten. Hij vertelde ons dat we het eens bij zijn overbuurman moesten proberen. Voor 5$ (iets meer dan 3 euro) per nacht mochten we in zijn enorme weiland kamperen. Uit het buitentoilet die hij had bleek dat hij stiekem wel eens vaker mensen in zijn tuin liet kamperen. Die avond gingen we naar hotwaterbeach waar we tot na zonsondergang lekker in de warmwater pooltjes hebben gezeten. Daarna hebben we illegaal gedouched op de camping parallel aan het strand. Omdat het zo goed beviel in de achtertuin van de man besloten we hem de volgende ochtend te vragen of we nog een nachtje mochten blijven en voordat we het hem vroegen zei hij al natuurlijk kan dat! Heerlijk die mentaliteit hier! We gingen die dag naar Cathedral cove, een super mooi strand met een boog van steen of rots eigenlijk. Echt zo’n plekje zoals je ze in reisgidsen ziet staan, super mooi! De dag erna reden we verder naar het noorden waar we nog meer mooie natuur hebben gezien. Na 3 nachtjes in een tent te hebben geslapen, was ik stiekem wel blij dat we weer naar de bewoonde wereld gingen en er weer een bed op me te wachten stond.

Ik besloot me af te laten zetten bij een hostel in de buurt van het vliegveld. Handig omdat ik de volgende dag vroeg moest vliegen. Ik stond woensdag keurig om kwart over 7 op het vliegveld, toen mijn (nieuwe) vrienden er een half uur na de afgesproken tijd nog niet waren besloot ik ze te bellen. Met een slaperig hoofd vertelde Edwin mij: “huh het was toch pm?” Oooooh shit, daar had ik natuurlijk nooit naar gekeken. Ik was er zonder 1 moment aan te twijfelen vanuit gegaan dat het 8.30 ’s ochtends was. Naja knullige fout maar niets meer aan te doen. Ik belde het hostel of ze me weer op konden pikken met het busje en of ik daar nog een dagje kon rondhangen. Toen het busje maar niet kwam en ik nog eens belde vertelde de Indiase man me dat hij even met zijn manager had overlegd en dat ik wel terug mocht komen maar ik dan nog een nacht moest betalen. Toen ik een beetje pissig werd en hem zei dat ik dat belachelijk vond omdat ik behalve een plekje om te zitten niets nodig had en niet van plan was te gaan betalen verontschuldigde hij zich een paar keer en hing hij daarna op. Shit, daar stond ik dan met al mijn bagage op Auckland domestic aiport met nog meer dan 12 uur wachten in het vooruitzicht. Ik besloot eens op zoek te gaan naar een plek om mijn bagage veilig te stallen, dat zou al een hoop schelen. Een aardige mevrouw van New Zealand Airlines vroeg me waarom ik mijn bagage niet gewoon alvast incheckte. Oh, ja, dat is wel een goeie, ik wist niet dat dat zo ver van te voren al kon. Toen ik dat gedaan had ging ik op zoek naar een tourist office op het vliegveld, misschien hadden zij tips. Nou wat daar uit kwam: sorry mevrouw we hebben hier niets van parken ofzo in de buurt, alleen een klein shopping center en een soort van vlindertuin, u moet toch echt naar de stad toe om u een beetje te vermaken. Nou, weer terug naar Auckland was wel het laatste waar ik op zat te wachten. Ik ging een beetje rondlopen en besloot tegen de middag richting de vlindertuin te gaan. Tot mijn grote verbazing zie ik direct naast de vlindertuin een prachtig park! Precies wat ik zocht, hier heb ik de rest van de middag heerlijk op een kleedje onder een boompje doorgebracht met mijn laptopje en een een boek. (Wat stiekem ook deze snelle update heeft veroorzaakt)

Na een beetje vertraging en een turbulente vlucht kwamen we gisteravond aan in Christchurch. We waren uiteindelijk om een uur of 12 PM (!) in de stad. We gingen naar ons hostel wat gevestigd was in een oude gevangenis was die tien jaar geleden nog in gebruik was. Vanmorgen zijn we verkast naar een ander hostel, dus bepakt en bezakt liepen we door de stad. We kwamen er al snel achter dat Christchurch een spookstad is. Het hele stadscentrum is verlaten, afgesloten en kapot door de aardbeving van 2 jaar geleden, heel raar om te zien.

We hebben vandaag dingen geregeld zoals een auto en campingspullen. We gaan vanaf morgen een week kamperen en richting het noorden van het zuideiland trekken waar hele mooie natuur is.

Omdat het internet hier vrij secht geregeld is ga ik later mijn best doen om wat foto’s up te loaden.

Iedereen bedankt voor alle leuke berichtjes, leuk om te horen dat jullie mijn berichtjes lezen!

  • 10 Januari 2013 - 11:21

    Nathalie:

    Mooie fotos van het strand hoor!!

  • 10 Januari 2013 - 16:33

    Hanny:

    Blij om wat van je te horen, foto's lijken wel zo uit de Hobbit te komen, mooi hoor

  • 10 Januari 2013 - 18:21

    Sanne:

    mooi goedkoop camperen ;) ziet er mooi uit hoor!

  • 11 Januari 2013 - 09:30

    Astrid:

    Hahaha typisch weer hoor, alleen jij staat 12u te vroeg op het vliegveld :P
    Naja, in ieder geval beter dan 12u te laat ;) Foto's zien er super uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 35019

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 01 September 2017

Ruben en Madelein op reis

30 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Brazilië

28 December 2012 - 01 Juli 2013

Nieuw Zeeland en Zuid oos Azie

09 December 2007 - 03 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: