Goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu Goed begin is het halve werk - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu

Goed begin is het halve werk

Door: Madelein

Blijf op de hoogte en volg Madelein

04 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

04-01-2012
Allereerst wil ik beginnen met iedereen een gelukkig nieuw jaar te wensen! Mijn nieuwe jaar begon 12 uur eerder dan in Nederland en erg gelukkig.
Zoals ik in mijn vorige verslag schreef moest ik in Taipei lang wachten. Nu is dit op zich niet zo erg maar het ding was dat ik van te voren geen Taiwans geld had geregeld dat zou ik namelijk daar op het vliegveld wel kunnen pinnen. Dit was helaas niet het geval, ik kon ook geen geld wisselen want Ik had mijn euro’s op Schiphol achtergelaten dat betekende heel wat uren zonder eten. Toen ik echt zat was van het vliegveld en ik nog 1,5 uur moest wachten vond ik een plek waar massage stoelen stonden. Je kon gratis muntjes (2 per persoon 10 min per muntje) halen dus ik ging muntjes halen voor mij en mijn vrienden. Tja vrienden had ik nog niet echt gemaakt op het vliegveld dus toen heb ik alle muntjes zelf maar opgemaakt en heerlijk een uur in de massage stoel gezeten.

Uiteindelijk kwam ik na een lange reis veilig in Auckland aan. Ik besloot geld te besparen en nam de bus naar mijn hostel die ik gelukkig (met behulp van de creditcard van mijn vader) al van te voren geboekt had. Ik wist waar ik heen moest en het was makkelijk te vinden. Ik had geen energie meer om nog iets te doen dus ik heb snel een appel gehaald deze nog opgegeten en ben direct gaan slapen het was inmiddels ook al 10 uur.

Na 2 nachten zonder slaap heb ik in het hostel een heerlijke lange nacht geslapen. De volgende ochtend voelde ik me een stuk uitgeruster het was mijn eerste dag in nieuw Zeeland en het was oudjaarsdag. Ik had afgesproken met een jongen van het couchsurfnetwerk om met hem en zijn huisgenoot oud en nieuw te vieren. Zij hadden een roadtrip gepland naar een strand, hotwaterbeach. Ze pikten me om half 12 op bij mijn hostel en hadden de hele auto volgeladen met boodschappen en tenten en alles wat we nodig hadden, mijn tas paste er nog net bij. Na een autorit van 3 uur waren we op de plaats van bestemming. Al snel ontmoeten we meer jonge mensen die daar ook aan het kamperen waren voor oud en nieuw.

Het stand daar is erg bijzonder, als je een gat graaft komt er warm water naar boven. Ik weet eigenlijk niet waar deze hitte door veroorzaakt wordt maar het was wel heel cool. Ze hadden me al gewaarschuwd maar ik dacht: ach hoe heet kan dat nou zijn. Nou behoorlijk heet dus. Ik sprong het water weer uit en we begonnen met het graven van een gat op een plek waar koud en warm water met elkaar kon mengen. Zo hadden we ons eigen natuurlijke warme badje gemaakt waar we heerlijk in konden zitten.
Daarna hebben we met de nieuwe vrienden op de camping, wat trouwens allemaal kiwies waren (de naam die de locals voor zichzelf gebruiken, ze aanspreken nieuw zeelander zien ze als belediging) newyears gevierd. Na een kort en koud nachtje in de tent gingen we op nieuwjaarsdag een nieuwjaarsduik maken wat een stuk minder grote uitdaging was als dat het in Nederland is, het was namelijk super mooi weer dus zo nu en dan even in zee springen was een heerlijke verkoeling. Tegen de middag zijn we terug gereden naar het huis van de jongens en omdat we alle drie zo moe waren zijn we eerst gaan slapen. De dag erna ben ik weer terug gegaan naar mijn hostel zodat ik weer mijn eigen plan kon trekken.

Gisteren heb ik afgesproken met wat andere backpackers die ook een roadtrip wouden maken. Ik vertelde dat ik had gehoord dat het zuidereiland eigenlijk mooier is en dat ik niet heel veel tijd heb in Nieuw Zeeland (maar 1,5 maand) dus dat ik het moeilijk vind om in te schatten hoe veel tijd ik kon besteden aan een rondreis over het noordereiland. Binnen een uur hadden we een ticket geboekt naar christchurch omdat we besloten hadden dat het slimmer was om in het zuiden te beginnen en dan te kijken hoeveel tijd er nog voor het noorden over is. Dus op de 9e vlieg ik samen met een Mexicaans meisje en een Afrikaanse jongen uit Londen naar het zuiden.

Daarna heb ik met Marloes die toevallig in de buurt was een paar biertjes gedronken en hebben we lekker samen sushi gegeten. Heel raar om weer Nederlands te praten en iemand te zien die je zo goed kent van thuis.

Maar voordat het de 9e is zijn nog wat dagen te vullen omdat er in Auckland weinig te doen is wil ik perse de stad uit. Ik heb net afgesproken met een Amerikaanse jongen die een eigen auto heeft die een tripje naar cormandel gaat maken. Dit is in de buurt van hotwater beach. Dus hij pikt me morgen op bij mijn hostel en dan gaan we een trip maken van een paar dagen en komen net op tijd terug zodat ik de volgende ochtend mijn vliegtuig kan halen.
Al ben ik nog maar een week weg, ik heb het gevoel dat het veel langer is. Ik vermaak me hier voorlopig nog wel!

  • 04 Januari 2013 - 09:33

    Wilma:

    He Maddie,

    Jij ook de gelukkig en avontuurlijk nieuwjaar gewenst. Dat je maar veel mooie dingen mag mee maken en zien! Dat komt vast goed met je, je hebt al veel en snelle contacten gelegd. Leuk om je verhaal te lezen, ik blijf je volgen.
    Geniet van je reis,

    Liefs

  • 04 Januari 2013 - 17:27

    Hanny:

    ook langs deze weg nog eens de beste wensen voor 2013, en moge je erg genieten van deze trip. Erg mooi dit uitgebreide reisverslag. Lees het met heel veel plezier.
    liefs en kusjes Hanny

  • 05 Januari 2013 - 20:32

    Willy En Hermien:

    Hoi Madelein,

    Leuk verslag, je geniet er duidelijk van.
    We blijven je volgen. Veel plezier daar, groetjes xxxxxx van ons.
    Ons email adres is gewijzigd, kun je het nog even aanpassen, dan blijven we op de hoogte

  • 10 Januari 2013 - 10:28

    Madelein Varenhorst:

    Hoi Willy en Hermien,

    Leuk dat jullie mij volgen maar ik kan jullie e-mail adres niet voor julie wijzigen, dit kunnen jullie zelf doen door jullie aan te melden voor de nieuwsbrief met jullie nieuwe e-mail adres.

    Groetjes Madelein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 35064

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 01 September 2017

Ruben en Madelein op reis

30 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Brazilië

28 December 2012 - 01 Juli 2013

Nieuw Zeeland en Zuid oos Azie

09 December 2007 - 03 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: