Witsunday's & Fraser Island ennn einde in zicht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu Witsunday's & Fraser Island ennn einde in zicht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu

Witsunday's & Fraser Island ennn einde in zicht!

Door: Madelein

Blijf op de hoogte en volg Madelein

26 Maart 2008 | Australië, Sydney

Hallo lovelies!

Ik weet dat ik nog steeds geen verslag heb gedaan van onze vakantie... ik was echt van plan het afgelopen weekend te gaan doen maar toen kwam Jason langs met de vraag of ik zin had om het paasweekend mee te gaan camperen en kangeroo's kijken...ennn dat kon ik natuurlijk niet afslaan!!

Naja ik zal nog heel even kort onze vakantie toelichten...We gingen eerst naar de Whitsundays vanuit hier zouden we een zeiltrip gaan maken. De avond voordat we weg gingen met de zeiltrip bleven we in Airlie Beach omdat het heerlijk warm was besloten we om rond een uur of 9 's avonds nog even te gaan zwemmen in de Lagoon (een heel mooi zwembad in het dorp omdat de zee vol is met stingers (dat zijn kwallen)en het dus gevaarlijk is daar in te zwemmen). Toen we terug kwamen bij onze spullen kwamen we er achter dat mijn tas weg was. Om een lang verhaal kort te maken politie gebeld, aangifte gedaan, portomonee weg...als zoiets in Nl zou gebeuren zou ik noggal in de stress zijn geschoten en flink balen. Maar ik denk dat dat relaxte Australische sfeertje overgeslagen is want no way dat dit mijn vakantie kan verpesten hier! en dat heeft het uiteindelijk dus ook niet gedaan, wel is het nu een beetje lastig met geld opnemen en moet ik in nl weer achter nieuw rijbewijs en alle pasjes aan maarja dat zij zo...

Na 1 Nachtje in Airlie beach gingen we op de zeilboot, de zon scheen niet echt maar er was in ieder geval genoeg wind om goed te kunnen zeilen!! en dat hebben we dus ook gedaan, whoewh die boot ging echt heel scheef!! ook mochten we helpen met de zeilen opheisen enzo!! De eerste dag zijn we nog aan land geweest op een eiland en zijn we gewandeld naar aberigional grotten waar ze tekeningen hadden gemaakt en hebben we gelikt aan lemon mieren, ze smaakten nog echt naar lemon ook!!

De bedjes op de boot waren behoorlijk klein maarja wat kan je verwachten op zo'n boot, toch heb ik er nog redelijk op geslapen...

De volgende dag zijn we naar White Heaven Beach geweest, dit is een heel bekende plaats en staat bekent om zijn spierwitte strand. Dat zand was zo wit en zo fijn dat het net lijkt of ze duizendenden pakken meel hebben uitgestrooit over dat eiland, echt prachtig het was niet erg zonnig maar toch super mooi om te zien. Nadat we van het uitzichtpoint hebben genoten hebben we onze stingersuits aangetrokken, heel erg sexie, het zijn soort van wetsuits die moeten voorkomen dat stingers (levensgevaarlijke kwallen) je kunnen prikken, en zijn we het water in gegaan voor en zwem...

hierna zijn we weer terug gegaan naar de boot toen zijn we nog een stuk verder gevaren en zijn we in een baai voor anker gegaan hier hebben we gesnorkelt, We zagen een super grote vis van 1 meter!! heel leuk hij was helemaal niet bang en kwam steeds naar ons toe, ik zat even met mijn hoofd boven water en toen riep opeens een meisje: ow my god you kicked the fish! ik deed het nie met opzet maar ik wist niet dat hij daar was...heb de vis mijn excuses aangeboden en ben maar verder gaan genieten van alle kleuren en het prachtige koraal echt super!!

De volgende dag zijn we nog weer gaan snorkelen, en toen heel veel van onze groep alweer terug waren naar de grote boot zag ik opeens een schildpad...hij was eerst aan het slapen ofzo maar even later ging hij zwemmen echt heel gaaf we zijn helemaal met hem mee gezwommen en hem geaait enzo echt TE GEK!!

Na een nacht in de bus waren we in Fraser!
Dit was ook in 1 woord GEWELDIG!! We gingen met een 4wheeldrive het eiland op! we hadden vet coole roze auto's!! zonder gids maar wel met een soort van programmaatje hebben we 3 dagen over het eiland gecrosst en zoveel mooie dingen gezien! het hoogtepunt was Lake Mc Kenzie dit is een meer met prachtig helder water en heel wit zand! inclusief haar en sieraden! We hebben alles even goed gescrubt met dit zand en gingen met een heerlijk zacht huidje en glanzende sieraden weer naar het vaste land!

Voor wie het nog niet helemaal uit mijn verhaal opgemaakt had dit was echt een droomvakantie! echt zo genoten zulke mooie natuur heb ik nog nooit in mijn leven gezien!!!


Afgelopen weekend ben ik met Jason, Ben & Linda, Marcus en Karen (vrienden uit hett hostel) aan het camperen geweest in een National Parc 300 km ten zuiden van Sydney dit was ook echt een super weekend. We vertrokken op vrijdag en zijn op maandag avond weer terug gekomen. Het park was echt helemaal te gek!! De stranden zo perfect en het was gewoon uitgestorven helemaal niemand op het strand!! whaaaauuuuwh echt cool! Op maandag gingen we weer terug naar Sydney na een enorm lange reis van bijna 8 uur en behoorlijk wat file (2e paasdag dus iedereen ging weer terug) waren we eindelijk weer thuis...

Nu is het echt heel erg snel! het is nog maar 1 weekje en ik ben alweer thuis! Ik moet zeggen ik krijg nu ook wel zin om weer naar huis te gaan want zo gek is het thuis nog niet....afgezien van het weer dan!!

We vertrekken volgende week donderdag en zijn dan in totaal bijna 50 uur onderweg!!:O:O en dan zijn we dus op vrijdag avond weer voor het eerst in 4 maanden op Nederlandse bodem!!:)

Ik zie jullie allemaal heeel snel!!

  • 26 Maart 2008 - 06:16

    Fam. Kiewiet:

    He Madelein, goede terugreis en tot daarna. Mijn dochters missen jou in elk geval op de training, dus nog een extra reden(tje) om terug te komen :)
    Groeten.

  • 26 Maart 2008 - 07:06

    Jchm:

    "want zo gek is het thuis nog niet....afgezien van het weer dan!!
    "

    Er ligt hier nou lekker sneeuw ;)

    Dat heb jij het hele jaar nog nie gezien..
    dus om het weer mag je ook wel terug komen ;)

    Spreek je snel
    (K)(K)

  • 26 Maart 2008 - 09:12

    Judith:

    EINDELIJK!!
    Ze komt terug !!!

    Ik tel de dagen af!

    Geniet van je laatste weekje!

    Liefss
    Ju

  • 26 Maart 2008 - 18:17

    Hermien+fam:

    Hoi Madelein, mooie verhalen om te lezen, we hopen dat wij dat ook allemaal nog eens mogen zien met eigen ogen,geniet nog lekker en neem nog even wat van dat mooie weer mee hier naar toe, een hele goed reis en tot gauw,
    Groetjes van ons allen

  • 29 Maart 2008 - 11:24

    Anneleen:

    He, madelein we wensen je een goede thuisreis en zullen je vast gauw weer zien. Groetjes Geert en Anneleen

  • 30 Maart 2008 - 10:27

    Jouw Hele Gezin:

    Hoi Madelein,

    Hoe is het?
    Ben je al aan het inpakken, afscheid nemen van de mooiste plekjes van Sydney en mensen?
    We zien er naar uit dat je terugkomt en hopen je vrijdag weer gezond in de armen te kunnen sluiten. Thuis staat alles klaar en kun je zo weer aanschikken.

    Besteed je laatste dagen in Australie nog goed en zorg dat je nog zo veel mogelijk geniet, je weet nooit wanneer je er weer terug zult komen....

    En, oh ja, bel maar niet meer, de kwaliteit is soms dramatisch slecht. Kom maar naar huis als je ons wat te vertellen hebt! (geintje)

    Groetjes van ons allen en tot vrijdag, Ronald

  • 03 April 2008 - 14:21

    Laurie Kiewiet:

    hallo Madelein ,

    kom alsjeblieft snel terug want ik mis je super erg . maak er nog een leuke paar daagjes van . en dan hoop ik dat je toch gezond aankomt . ik ga juichen als je weer terug bent want inplaats van 4 maanden lijkt het voor mij wel 4 jaren . kom terug !!! alsjeblieft . in april zie ik je weer eens .

    heel veel groeten lauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 34942

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 01 September 2017

Ruben en Madelein op reis

30 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Brazilië

28 December 2012 - 01 Juli 2013

Nieuw Zeeland en Zuid oos Azie

09 December 2007 - 03 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: