1 more month - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu 1 more month - Reisverslag uit Sydney, Australië van Madelein Varenhorst - WaarBenJij.nu

1 more month

Door: Madelein

Blijf op de hoogte en volg Madelein

05 Maart 2008 | Australië, Sydney

Hallo Lieve Nederlandertjes!!

Ik weet het, het is een poosje geleden maar ik leef nog steeds en heb het nog steeds super naar mijn zin!!

De reden dat ik niet zo vaak wat van me laat horen is dat ik steeds het gevoel heb dat er niet zoveel bijzonders te vertellen is en tegen de tijd dat ik weer wat wil schrijven is er weer zoveel gebeurd dat ik de helft vergeet en heel diep moet nadenken wat ik ook alweer allemaal heb gedaan…. Maar ik zal ook deze keer weer goed mijn best doen en om jullie toch van alles op de hoogte te houden!

Zoals ik in het vorige bericht heb geschreven (en sorry voor iedereen die ik er al 10 000 keer over heb verteld, ik ben gewoon zo enthousiaste en heb zoveel zin erin) WIJ GAAN OP VAKANTIE!!! Het is nu nog maar 6 nachtjes slapen en dan gaan we eindelijk wat meer zien van dit superland!! We gaan eerst naar de Whitsundsays (google het even en je mond valt open) toe vliegen en daarna gaan we survivallen in Fraser Island, het zou dus ook kunnen zijn dat dit mijn laatste bericht ooit is want bij fraser island zwemmen in de zee overal mensetende haaien en in de jungle lopen overal Dingo’s en dat zijn ook hele gevaarlijke soort honden…. Als dat niet klinkt als een echte survival!!
Voor de bezorgde mensen onder ons: met stage is alles geregeld we hebben alles zo voorbereid en gepland dat het project door kan lopen in ons weekje afwezigheid en Martijn neemt de overige dingen over voor die week…

Naja dat was dat, 2 weekenden geleden hebben we samen met Rick & Jelle (de nieuwe "crazy dutchmen" zoals ze zichzelf noemen) de Bondi to Googee walk gedaan dit is een wandeltocht tussen 2 grote stranden in, onderweg kom je allerlei leuke kleine strandjes tegen en mooie cliffen. Het was echt een leuke tocht waarbij we hier en daar even gingen afkoelen in de zee!

afgelopen was er een Iron Man wedstrijd aan een strand van Sydney, de deelnemers moesten eerst een stuk peddelen op een surfboard en moesten daarna een stuk roeien en dan nog een behoorlijk stuk zwemmen...heel erg leuk om te zien die mensen gingen echt kapot na al die uitputting waren we toe aan wat zonnebaden wat we dus ook maar even gedaan hebben. Ook was er afgelopen zaterdag hier in Sydney de Mardi grass, dit was een supergrote Gay-parade. Ik dacht dat ik na in Gran Canaria (in een hotel naast grootste homo-uitgaanscentrum van Europa) alles wel gezien had…nou dat had ik goed mis!!!als je even een indruk wil van de optochten volg deze links:

http://nl.youtube.com/watch?v=tqfxh_0CW2c&feature=related

http://nl.youtube.com/watch?v=tqfxh_0CW2c&NR=1
is van vorig jaar maar deden ze dit jaar weer!

Ongelofelijk wat een mensen waren er op de been…na bijna doodgedrukt te zijn in een steegje met duizenden mensen waar de politie opeens iedereen eruit probeert te duwen gingen we op zoek naar een goede plek om de optocht te bekijken na een beetje zoeken en tussendoor schuifelen hebben we toch een plekje gevonden waar we het prima konden zien!! Het wat echt een supergrappige optocht met allemaal gekke homo’s en lesbiennes in gekke pakjes met gekke dansjes!! Na de optocht ben ik nog even op stap geweest met Jason, Martijn en Mathias….maar omdat Mathias heel erg moe was en ik het wel weer gezien had waren we om half 1 weer thuis. Het stappen hier bevalt me echt super…het begint allemaal veel eerder en het is veel eerder gezellig dus meestal ben je ook niet zo laat weer terug, daarnaast mag er hier in het uitgaan niet gerookt worden, ik snap echt niet waarom mensen in NL zo’n drama van maken dat het daar ook komt want het is echt super IDIAAL! Je kleren ruiken de volgende dag nog prima , je haar stinkt niet en het is een stuk minder rokerig in de discotheek! Daarnaast gaan de rokers even naar buiten als ze wel even willen roken, dit is ook helemaal geen probleem want buiten kan je ook veel beter even kletsen omdat je daar niet hoeft te schreeuwen! Ik hoop dat het in NL ook snel ingevoerd word want het bevalt me wel!!

Inmiddels is het een soort gewoonte geworden om in het weekend een roadtripje te maken met Jason en zijn krakbak;)! Inmiddels zijn we met hem naar de Blue Mountains (zie vorige verhaal) het weekend erop naar Palm beach, een strand ter noorden van Sydney, ik had er nog nooit van gehoord maar er word blijkbaar een populaire Australische serie opgenomen, was wel leuk strand. En afgelopen zondag zijn we met Jason en onze surfboards (op het dak geknoopt met een paar touwen, ongelofelijk dat we ze niet verloren zijn!!)naar Kronella beach geweest een strand ter zuiden van Sydney! Dus eindelijk weer onze boardjes goed gebruikt…goed gevoel! Dit weekend willen ze paintballen, dat doet vet veel pijn dus ik weet nog niet of ik ook van de partij ben...maar we zullen zien!

Als laatst heb ik nog een mededeling voor alle dames van Dames 1 Action: Super bedankt voor jullie kaartje!! Ik vond het echt gaaf om iedereen zijn stukje te lezen… en Rob: er zijn hier wel heel veel kleine Aziaten telt dat ook als mini’s??;)

Daarnaast wil ik ook Tante Ria en Ome Harm bedanken voor jullie kaartje echt leuk dat jullie nog een beetje aan me denken!!

Vandaag precies nog maar 1 maandje en dan ben ik alweer thuis, de tijd gaat zo onmogelijk snel!!
Ik laat na mijn vakantie snel horen hoe het geweest was!!

IK HEB ER ECHT HEEEEEEEEEL VEEEEEL ZIN IN!!!

Heel veel Liefs Madelein



  • 05 Maart 2008 - 08:12

    Jannicke:

    Heej meiss...

    Wat weer een verhalen zeg, het klinkt echt zo gaaf dat ik denk ik volgend jaar maar moet afstuderen in het buitenland!! Damn hé, geniet lekker vand e vakantie en de survival, gaat vast helemaal goed komen!!! Heel veel plezier,groetjes aan heleen en dan zien we jullie over een maandje.. Ik vlieg over 2 weken, 2 week naar USA om daar nog ff 2 week te sleeen!! woeheeeoj,

    We maken er weer een avontuur van!!
    Have fun meid!!
    Kussj

  • 05 Maart 2008 - 11:19

    LisetJ:

    Heej sis,,
    Leuk verhaaltje weer hoor:)
    Haha, hoezo verhaaltje eig, meer een verhaal.
    Hier is alles ook nog goed:)
    Wintersport was echt superleuk en hoop dat we volgend jaar weer gaan, en missch ben jij dan ook wel van de partij.
    Heel veel mensen vragen mij of ik jou al een beetje mis. Aan de ene kant niet echt(tis hier nu wel lekker rustig), maar aan de andere kant vind ik het denk ik ook wel weer fijn om een grote zus om me heen te hebben!
    Nou meid,, nog heel veel plezier daar, en geniet nog ff van je laatste maandje...
    -xXx- je kleine zusje LisetJ

  • 05 Maart 2008 - 18:27

    Hermien:

    Ha die Madelein,je zit ons allen lekker te maken met zo'n vakantie voor de boeg, geniet maar mooi en geen gekke dingen he!
    Groetjes van ons allen, ook van Opa en Oma, ik draai steeds je verhaal uit zodat zij het ook kunnen lezen, vinden ze superleuk!

  • 07 Maart 2008 - 22:05

    Ronald:

    Hey Madelein,

    Wat een belevenissen zeg! en door jou levendige verslagen en foto's kunnen we het thuis bijna live meemaken. Klasse! Geniet ook van de laatste lootjes, en met name van trip die jullie gaan maken. Groetjes van ons allemaal aan jullie vierjes. en tot ziens.

    P.S. je bed is nog steeds vrij.

    Kusjes, Ronald.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelein

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 35054

Voorgaande reizen:

03 September 2017 - 01 September 2017

Ruben en Madelein op reis

30 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Brazilië

28 December 2012 - 01 Juli 2013

Nieuw Zeeland en Zuid oos Azie

09 December 2007 - 03 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: